Tygodnik „Do Rzeczy” udostępnił nową odsłonę swojego serwisu internetowego DoRzeczy.pl. Serwis zyskał nowoczesny wygląd i nowe funkcjonalności.
Premiera nowego serwisu zbiegłą się z galą Strażnik Pamięci, podczas której internetowa redakcja przyznała nagrodę specjalną. Przypadła ona Polskiemu Górnictwu Naftowemu i Gazownictwu za akcję za akcję „Rachunek wdzięczności PGNiG”. Nagrodę prezesowi PGNiG wręczył Antoni Trzmiel, redaktor prowadzący DoRzeczy.pl.
W serwisie można znaleźć obszerną relację i zdjęcia z gali.
Serwis DoRzeczy.pl jest oparty na rozwiązaniach zastosowanych w uruchomionym wiosną portalu Wprost.pl. Redakcja, kierowana przez Antoniego Trzmiela, zyskała nowy CMS, zbudowany przez wewnętrzny dział deweloperów PMPG Polskie Media. Nowy CMS daje duże możliwości tworzenia bogatych w formy treści, m.in. łączenia tekstów z treściami video, cytatami z mediów społecznościowych, infografikami i animacjami wykorzystującymi wysokiej jakości zdjęcia. Dzięki nowoczesnym systemom analitycznym, rozsyłania newsletterów oraz baz danych dział marketingu zyskał narzędzia do efektywniejszego angażowania użytkowników i bardziej precyzyjnego targetowania treści. Serwis został też zoptymalizowany pod kątem reklam.
Z punktu widzenia czytelników najważniejszą zmianą jest nowy layout, który ułatwia poruszanie się po serwisie i docieranie do najnowszych informacji. Nowy serwis jest w pełni responsywny, dostosowuje się do wielkości monitora na którym jest przeglądany.
„Od początku przyjęliśmy założenie, że nasza aktywność w Internecie będzie opierała się na systemie tworzonym od podstaw przez wewnętrzny dział developerski. Architektura systemu miała odpowiadać potrzebom organizacji, która łączy w sobie cechy działania tradycyjnego wydawcy papierowego z typowa działalnością online” – mówi Jerzy Szulwic, który odpowiada za rozwój nowych mediów w PMPG. I dodaje, że efektem tych działań był stworzony wiosną od podstaw serwis Wprost.pl. Efekty jego funkcjonowania zdecydowały o stransferowaniu tego rozwiązania do serwisu DoRzeczy.pl z zachowaniem jego autonomii, odmienności i dostosowaniem do potrzeb redakcji.
„Nowy portal dał nam wiele nowych możliwości zarówno pod kątem redakcyjnym, jak i reklamowym. Poszczególne strony serwisu można łatwo modyfikować, operować sekcjami, wprowadzać nowe moduły. Poprzez wprowadzenie większej ilości formatów reklamowych powiększyliśmy znacząco nasz zasób reklamowy. Ma to duże znaczenie w związku z rosnącym udziałem kampanii RTB w ogólnych wydatkach reklamowych online. Budowa serwisu sprzyja również zamieszczaniu różnego rodzaju reklam natywnych, gdzie liczy się przede wszystkim pomysł i wykonanie” – mówi Szulwic. Dodaje, że w systemowym CMS powstało wiele udogodnień, dzięki którym redakcja online może swoja pracę w dużej mierze zaplanować i zautomatyzować. Przekłada się to na efektywność pracy redakcji. Sukcesywnie rozbudowywana jest analityka dotycząca CMS-a.
Szulwic przy okazji podsumowuje pięć miesięcy funkcjonowania nowego serwisu Wprost.pl. W okresie od początku czerwca do początku listopada w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o blisko 40 proc zwiększyla się liczba sesji w serwisie. Liczba użytkowników wzrosła o 45%, do 8 milionów, a średni czas sesji wydłużył się o 84 proc. O ¼ spadł współczynnik odrzuceń. Zwiększenie liczby dostępnych formatów i form reklamowych pozwoliło podnieść przychody reklamowe – tylko w obrębie reklamy odsłonowej - blisko dwukrotnie.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/serwis-dorzeczypl-w-nowej-odslonie